Pages

Sunday, 17 July 2011

Sampaikan Aku Dengan Ramadhan


"Ya Allah, Berkati lah aku dengan Sya'aban dan sampaikanlah aku dengan Ramadhan"
Tinggal beberapa hari lagi Ramadhan 1432H akan tiba.
Diri ini masih resah gelisah memikirkan Ramadhan yang lalu.
Mungkinkah ia berulang kembali.
Moga Ramadhan tahun ini betul-betul menjadi tarbiah
buat hamba yang hina ini.

Selepas Ramadhan yang lepas,
aku bertekad untuk bersiapkan diri untuk Ramadhan yang akan datang,
untuk aku tebus kembali Ramadhan yang lalu,
terlepas dengan banyak perkara yang melalaikan.



Alhamdulillah,
tahun ini diberi kesempatan,
entah jadi atau tidak,
semuanya daripada Allah,
Lambaian Kaabah menunggu-nunggu,
untuk menjadi tetamu Allah di 1 Ramadhan 1432H.
Moga impianku tercapai.

Terima kasih kepada mak ayah
 kerana memberi sokongan  kepadaku,
Terima kasih sahabat-sahabat,
sanggup menemani aku ke sana,
bersama-sama menunaikan ibadat kepadaNYA.
terima kasih juga kepada sahabat,
kerana sanggup memikul tanggungjawabku semasa ketiadaanku di Lembah Nil
Moga Ramadhan tahun ini dapat ku lalui dengan keberkatan dariNYA
Moga Ramadhan tahun ini menjadi Madrasah Tarbiah buatku

Bait RiTaj
1.48pm

0 comments: