Pages

Saturday, 16 July 2011

Buatmu Teman

Sahabat,
Ingin sekali aku menjadi sahabat terbaik buatmu,
tapi aku bukan yang baik bagimu,
Namun, jauh di sudut hati,
aku ingin melihat dunia ini senyum,
dek kerana persahabatan kita atas dasar Islam
bertemu dan berpisah kita keranaNYA.


Buatmu teman,
ku pohon ampun dan maaf,
dikala ku harungi perjalanan kehidupan ini,
banyak salah dan silap aku lakukan buatmu.
Terima kasih kerana hadirmu,
mengajarkan aku erti pengorbanan,
kerana setiap pengorbanan itu tidak hadir,
jika kesenangan sahaja yang kita lalui.
Moga pengalaman lama yang kita lalui,
menjadi kita kuat untuk menghadapi manusia lain disekeliling kita.


Aku bukanlah malaikat,
tetapi hanya seorang manusia yang selalu dengan kesalahannya.
Tetapi disetiap kesalahan yang dibuat,
Taubatlah menjadi penyelamat,
selagi matahari diufuk langit masih terbit dari arah timur,
selagi itu peluang kita dengan pencipta terus terbuka.
Hanya kita yang memilih,
untuk kembali kepadaNYA
atau sebaliknya.



Moga kita terus istiqamah,
atas jalan dakwah yang kita bina,
walau ranjau yang kita hadapi,
kita tempuh bersama dengan Iman yang kita bina.

Buatmu sahabatku...


Bait RiTaj
8.00pm

0 comments: