Pages

Tuesday, 29 December 2009

Jaulah Ukhuwah Fillah...


"Dia membiarkan dua laut mengalir yang kemudian keduanya bertemu,di antara keduanya ada batas yang tidak melanpaui oleh masing".


"ukhuwah fillah abadan abada...dari kiri belakang ana,Ainol,Zulfadli,Syakir,ust Abe,Syahmi,Najwan dan Najhan(bukan kembar yep)...dri kiri depan Abu Bakar(burn),Salam,Amin dan Afifi....ijlisu bina',numinu sa'atan"

Alhamdulillah.....bersyukur sangat-sangat pada ALLAH taala kerana dapat lagi memberi peluang kepada kita berjalan-jalan melihat bukti kebesaranNYA di atas muka bumi ini.Haaa...sahabat2 sekalian,kat bawah ni ada sedikit gambar buat tatapan sahabat2 sekalian terutama ahli smart circle(usrah medic zagzig)bawah saya dan ustaz Rosdi semasa jaulah kita ramai2 ke muhafazah Dumyat.Tapi,ape kaitan dengan ayat AL-QURAN yang kat atas tu....???? haaaa..nk tahu baca lah habis..


"bersiap nk bertolak ke Dumyat selepas iftar jamaie kat umah ustaz Abe"


"dah sampai pun kat dumyat sekitar jam 12.00am,ni kat depan kuliah Dirasat Azhar cawangan Dumyat...ni tengah tunggu orang datang sambut..hehehe"

"ni lah ustaz Abe n the geng(ustaz Nik n ustaz Hidayat) yang bersama-sama kami"


"sesi taaruf ngan ustaz Syukri dari Dumyat,syukran ustaz bagi tumpang umah,lain kali bleh lg yep..hehe"


"sarapan pagi dengan ta'miah,ish n sebagainya sebelum memulakan misi mencari kerang Dumyat di pantai.....sambil mencari mutiara(mane la tau ade dalam kerang bertuah,hehe)"


"haa..ni la peserta2 misi mencari ukhuwah disebalik pencarian kerang di pantai Dumyat"


"ha..ni pula ahli usrah ustaz Solih(pelajar tahun 1 Azhar zagazig)pun ade,moga ukhuwah kita terbina disini n selama nya"


"first time tengok laut Meditrenian depan mata..posing lak dah..hehe...indah ciptaan ALLAH"


"ana,ustaz hidayat,ustaz solih memulakan kutipan kerang di pantai Dumyat...MASYAALLAH...!!banyak sungguh kerang kat sini,dah le besar2"


"ni lah jiwa2 muda...insyaallah menjadi pejuang Islam satu hari nnti,doa-doakan"


"banyak gak dapat hasil,dalam 2 guni"


"kopak kulit lah plak...adeeeh,sakit tangan denn.."


"semangat dalam berukhuwah,moga terus berkekalan begini..."


"dalam keseronokan mencari kerang,jgn sampai tanggungjawab lupa sebagai hamba ALLAH taala...pengisian yang disampaikan oleh ustaz Nik......"


Dah tamat aktiviti di pantai,pulang ke penginapan tuk solat Jumaat lak...lepas tu nk ke Ra'su Barr(kepala api...ye kot.)...kat sana lah menceritakan tentang kalam ALLAH dalam al-quran,ayat 19-20,surah ar rahman

"Dia membiarkan dua laut mengalir yang kemudian keduanya bertemu,di antara keduanya ada batas yang tidak melanpaui oleh masing"




"makan tengahari kat restoran bazomn,tepi muara sungai Nil sebelum ke hujung sungai Nil untuk melihat pertembungan sg Nil dengan laut Mediteranian"


"habis licin,punye la lapar sangat.."


"ni kat hujung sg Nil..."


"senja dari hujung Nil..."


"moga ukhuwah kita kekal selamanya....abadan abada..."


"indahnya ukhuwah bertunjangkan iman..."


"sebelum balik,sempat amik gambar berlatar belakang menara tinjau muara Nil"


"punye lah lame tunggu trenco tuk balik zagzig x sampai2,last2 kene ke mahattah(stesen)kat Dumyat Gadid gak"


Dalam kul 11.00pm (25/12/2009) sampai jugak kat Zagzig ngan selamat....aduh,letih upload gambar ni sampai lewat malam.dah x sempat nk kata apa daa...ngantuk sangat..wassalam

Abd Hakim Mohd Suhimin
Imarah Mama sarah,
Salam sa'nawi,
zagazig city,

Egypt.

1 comments:

elah_insafillah said...

Assalamualaikum..
best kan blh g negara orang..
bila la saya dapat gi sana..
tengok orang je pergi sokmo2..