Pages

Monday, 1 June 2009

Dari KLIA ke CIA(Cairo International Airport)

berkumpul di KLIA pada pukul 2.00am(9jan 2009)


Bismillahhirrahmanirrahim..........................................................
alhamdulillah hari ini leh posting lagi walaupun bahan ni 5 bulan yg lalu,
saje nk letak buat tatapan sahabat terutama ahli keluarga yg berada kat Malaysia.

Berkat doa dari mak ayah,
sekarang Hakim dah duduk kat Mesir,
rasanya baru semalam,semasa dalam usrah kat umah masa tingkatan 4,
ayah mintak Hakim bercakap,
Hakim kata insyaALLAH,
SPM nanti Hakim akan buat yg terbaik sbb nk jadi doktor kat Mesir,
kalau duk kat Malaysia tak nak jadi Doktor,
tapi kalau kat Mesir bleh ah.
Bersama kawan2 semasa transit kat Kuwait

selepas dapat result SPM,
Hakim redha dengan ketentuan,
ALLAH x beri peluang nak pergi lpas SPM,
melihat pada tawaran selepas SPM,
hanya kolej matrikulasi kedah je,
hakim boleh ambil sains,
yg lain semua,
diploma syariah islamiah,
diploma al-quran wal qiraat,
diploma usuluddin,
asasi pengajian islam.

bukan tak nak ambil pengajian islam,
tp melihat keadaan dalam keluarga,
semua dah amik pengajian islam,
abg lah dan kak yah balik AL-AZHAR,
abg lim,abg wahid dan muiz pn amik pengajian islam gak,
so,amik sains pn leh gak bantu agama ISLAM,

so,
12 mei 2008,
Hakim daftar diri di matrik kedah,changlun,
dengan mengambil jurusan sains hayat,
tapi ,
hasrat untuk ke mesir masih tersemat di dada,
berbekalkan doa hampir setiap hari,

ALHAMDULILLAH......
hari ini ,
ALLAH dah ma'bulkan doa tersebut,
walaupun berhajat nak ke Al-Azhar,
tp,
Zagazig tu kat mesir gak,
hehehe...


InsyaALLAH,
mak ayah,
doakan Hakim,
moga suatu hari nanti,
Hakim tidak lupa pada asal matlamat perjuangan Hakim
menjadi Doktor muslim yg terbaik,
insyaALLAH.....






Balai berlepas kat kuwait Internatinal Airport semasa menuggu
boarding perut kuwait Airway untuk ke Mesir

"DOKTOR BERTERASKAN ILMU,BERTUNJANGKAN IMAN"





0 comments: